Zespół Szkół Technicznych
im. Unitów Podlaskich
w Międzyrzecu Podlaskim

Biuletyn Informacji Publicznej

STAŻE ZAWODOWE WE WŁOSZECH!

STAŻE ZAWODOWE WE WŁOSZECH!

Projekt staży zagranicznych Zespołu Szkół Technicznych im. Unitów Podlaskich w Międzyrzecu Podlaskim nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000210733 współfinansowany przez Unię Europejską.

Staże odbędą się we Włoszech w dniach 27.04 – 10.05.2025r.Projekt umożliwi uczniom kształtowanie otwartości i wrażliwości międzykulturowej, pozwoli rozwijać posiadane umiejętności językowe oraz umiejętność adaptowania się do warunków życia i pracy w różnych krajach europejskich. Projekt skierowany jest do 26 uczniów szkoły z klas II-IV, kształcących się na specjalizacjach:  Technik Mechatronik, Technik Budownictwa.

Głównym celem projektu jest rozwój kompetencji zawodowych, językowych (np. pokonanie bariery językowej, poprawniejsza i bardziej płynna komunikacja w języku angielskim, poszerzenie zakresu słownictwa specjalistycznego), społecznych i osobistych (np. komunikacja interpersonalna, rozwiązywanie konfliktów, praca w grupie, większa otwartość i tolerancja względem innych kultur) uczniów.

W ramach projektu młodzież weźmie udział w 2-tygodniowym stażu zawodowym. Program praktyk został przygotowany w oparciu o diagnozę potrzeb uczestników,  ich indywidualne oczekiwania i poziom kompetencji. W czasie stażu uczestnicy będą mieli okazję rozwinąć swoje kompetencje, zdobyć nowe doświadczenia zawodowe   oraz skonfrontować wiedzę i umiejętności zdobyte w szkole z realnymi potrzebamipracodawców. W czasie mobilności młodzież weźmie również udział w programie kulturowym, wycieczkachkrajoznawczych oraz innych aktywnościach czasu wolnego, zorganizowanych przez PUMO PROJECTS S.R.L.S we współpracy z opiekunami z Polski. 

Wszyscy uczestnicy zostaną objęci obowiązkowymi zajęciami przygotowawczymi z zakresu: organizacyjnego, językowo-kulturowego, pedagogicznego oraz zawodowego.

Rekrutacja do projektu trwać będzie do 23.01.2025r.Formularze zgłoszeniowe dostępne są w gabinecie wicedyrektora.

Przejdź do treści